Microsite neboli minisite

Máte svůj hlavní web, který funguje, ale část sortimentu či služeb není na internetu dobře vidět? Jste například cestovní kancelář a rozšiřujete své portfolio destinací o novou zajímavou lokalitu se kterou chcete rychleji prorazit na trhu? Jsou nějaké vaše produkty výrazně odlišné od ostatního sortimentu? Pak byste měli uvažovat o vytvoření podpůrného webu, nebo hned několika.

V čem je microsite lepší než podstránka

Podpůrný web nutně nemusí být lepší po obsahové stránce, ale výhoda je v tom, že ho lze velmi dobře zacílit. Pokud například prodáváte pánské oděvy a výjimečně zařadíte do sortimentu i hračky pro děti, pak může být výhodnější prodávat tento sortiment na doméně „hrackyprodeti.cz“ než na doméně „oblecenipromuze.cz“.

Druhým příkladem může být například cestovní kancelář Novalja.cz, která potřebovala podpořit prodej dovolených na ostrově Krk a proto jsme pro ni vytvořili před několika lety web Ostrov-krk.eu. No a protože se kancelář zabývá téměř výhradně Chorvatskem a jakákoli jiná země by v nabídce vypadala nepatřičně, tak jsme byli požádáni abychom vytvořili také web Madagaskar.holiday.

Jak veliká má být microsite

Na příkladu těchto dvou webů vidíte, že se nutně nemusí jednat o úplně malé weby, ale spíše jde o smysluplné osamostatnění určité části sortimentu či služeb. Ve speciálních případech pochopitelně lze tvořit i weby pro jednotlivé produkty. Microsite tedy rozhodně není totéž co jednostránkový web neboli onepage.