Článek je psán pro laiky, proto používám zjednodušené a srozumitelné pojmy. Pro znalejší uživatele, používající raději přesná pojmenování uvedu, že pod pojmem koncovka rozumím doménu prvního řádu tedy například .com, .cz, .sk .eu, atd.
Existují v zásadě dvě možnosti:
Kromě koncovky „.com“ existuje celá řada dalších takzvaných generických koncovek domén. Kromě koncovek uvedených v tomto článku na Wikipedii existuje celá řada speciálních koncovek, jako je „.online, .agency, .cool, .pub, atd“. Při volbě generické koncovky domény byste měli vzít v úvahu typ a obsah webu. Pro informační weby se například hodí „.com, ale také .info“. Pokud se zabýváte internetovými technologii, tak můžete uvažovat například o koncovce domény „.net“. Tento způsob úvahy je pouze doporučující a používání koncovek registrátoři nijak neomezují.
Současná verze Redakčního systému WordPress je již v základu navržena tak, aby bylo možné vytvořit web či e-shop jak v jednom jazyce, tedy například česky, tak i multijazyčně. Počet jazyků není nijak omezen a na jedné adrese (například www.vasweb.com) tedy můžete mít web s libovolným počtem jazykových verzí.
WordPress je sice v základu poměrně jednoduchý a intuitivní, nicméně cizojazyčné weby jsou přece jen trošku složitější. Proto doporučuji svěřit tvorbu webu raději profesionálům. Tvorbu webů svépomocí nedoporučuji zejména proto, že je potřebné vědět, jak vytvořit web správně jak po technické stránce, ale také s ohledem na UX (uživatelskou přívětivost) a SEO.
SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače v cizím jazyce je poměrně složitá, ale vyplatí se, protože web pak bude mít podstatně vyšší návštěvnost a budou na něj chodit ti správní uživatelé.
Autor článku
Přemek Kubák – Proweby.cz
SEO konzultant a tvůrce webů.
Tel. 777 217 552, E-mail: proweby@proweby.cz