Návštěvnost

Jak zvýšit návštěvnost webu

Vysoká a relevantní návštěvnost webových stránek je prvotním předpokladem k získávání nových klientů z internetu a také budování značky.

Odkud přicházejí návštěvníci webových stránek?

  • Z fulltextových vyhledávačů. U nás v dnešní době především z Googlu a Seznamu.
  • S pomocí zpětných odkazů umístěných na jiných webech, třeba na sociálních sítích.
  • Placené kampaněPPC nebo bannerová reklama.
  • Návštěvníci, kteří znají adresu webu. Tedy například ti, kteří se vracejí, protože se jim web líbí.

Co pomáhá návštěvnosti webu

  • Vhodná URL adresa. Někdy je dobré, když adresa vystihuje obsah webu, nebo když je adresa snadno zapamatovatelná a odpovídá například značce.
  • Použití klíčových slov. Vytestovaná (pomocí analýzy klíčových slov) by měla tématicky souviset s obsahem cílové stránky, na které jsou použita, být atraktivní pro uživatele a současně by měla být také (kvůli optimalizaci pro vyhledávače) hodně vyhledávaná.
  • Obsah webu, který by měl být originí, nikoli kopírovaný z jiných webů.
  • Grafika by měla být udělána s ohledem na UX, tedy přehledně a účelně, aby plnila požadovanou funkci a z uživatelů se snadno stávali zákazníci.
  • Neplacená reklama. Je mnoho možností jak si udělat reklamu a přitom za ni neplatit. Jednou z takových možností je dobrá prezentace na sociálních sítích.
  • Placená reklama. Reklamní kampaň musí být dobře vymyšlená. Může se jednat o PPC reklamu na Google, nebo například reklamu na Facebooku.
  • Web by měl být rychlý. Uživatelé (a konec konců i vyhledávače) mají rádi rychlé weby.
  • Přiměřeně dlouhé texty. Nechte si napsat texty od profesionálního copywritera nebo si na nich dejte záležet. Neopomeňte nechat udělat jazykovou korekturu.
  • Nezapomínejte na obrázky. Používejte kvalitní, alternativní obrázky a titulky.
  • Titulky odkazů. Toto je sice drobnost, ale přinejmenším usnadní uživatelům orientaci na webu.
  • Dobré vyhodnocení statistik návštěvnosti a následná optimalizace webu na základě zjištěných dat.
  • Na homepage ani na jednotlivých podstránkách by nemělo být více než 100 odkazů, aby se příliš nedrobila jejich síla.
  • Zásadním faktorem pro dobrou návštěvnost je dobrá pozice ve vyhledávačích. Způsobů, jak vylepšit pozice klíčových slov ve výsledcích vyhledávání (SERP), je mnoho a faktorů, podle kterých vyhledávače stránky řadí, také. Souhrnně se těmto metodám říká SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. SEO je soubor opatření vedoucích k lepší viditelnosti v internetových vyhledávačích.
  • PPC – reklamní kampaně, kdy neplatíte za umístění banneru, ale vždy pouze za kliknutí na banner.
  • Nikdy nezapomeňte na Off-line metody – reklama v tisku, v televizi, vizitky, letáky. Způsobů, jak se zviditelnit a sekundárně přivést návštěvníky i na web, je mnoho.