Tvorba webových stránek Brno

Tvorba webových stránek Brno

Chcete si nechat vytvořit webové stránky nebo rovnou e-shop a přemýšlíte, jestli se budete potřebovat potkávat s tvůrcem webu osobně a nebo stačí online schůzky? I my tvůrci o tom často přemýšlíme. Chceme totiž dosáhnout co nejlepšího vzájemného porozumění i úspory času. Rozhodl jsem se proto na toto téma napsat článek, který vám klientům vysvětlí, kdy je výhodné abychom se setkávali a kdy to potřeba není.

Aby nedošlo k nedorozumění, tak předem vysvětlím význam slov, které v článku používám:

  • Tvůrce webu – člověk nebo firma, u které si necháte vytvořit web či e-shop
  • Klient – to jste vy, tedy ten kdo si web nechává vytvořit
  • Zákazník – tím mám na mysli vašeho zákazníka

Dělám webové stránky mnoho let, pohybuju se v okolí Brna a tak jsem článek naladil právě na tuto lokalitu. Nicméně principy jsou podle mě obecně uplatnitelné. Než si dovolím nad tímto tématem zamyslet, tak chci zdůraznit, že rozhodování, kdy jezdit osobně na schůzky a kdy ne (ať už jezdím já, nebo klient), je vždycky individuální a záleží na mnoha okolnostech a fnální rozhodnutí bývá spíše intuitivní. Nicméně určitá kritéria při nastavování formy spolupráce vždy v hlavě já i klient mít musíme.

Ok, takže poslali jste nám poptávku, proběhl úvodní kontakt, který je většinou telefonický, mailový, přes kontaktní formulář nebo nějaký z jiných kanálů. Zakázka se nám zdá zajímavá a máme na ni kapacity. Takže co dál? Potřebujeme zjistit, co přesně klient potřebuje a jestli jsme schopni zakázku zrealizovat po technické stránce. Potřebuji se (já coby obchodník) také lépe naladit na klienta jako takového, abychom spolu dokázali bezproblémově komunikovat. Takže osobní setkání, nebo online schůzka?

Proč a kdy je dobré mít tvůrce webu po ruce

  • Možnost osobních schůzek – Ze zkušenosti vím, že každému klientovi nevyhovuje online komunikace a chce mít někoho na blízku, s kým by se v případě potřeby mohl osobně potkat.
  • Znalost lokality – Často je výhodné, když se tvůrce webu osobně pohybuje v lokalitě o které tvoří obsah. Dokáže totiž pak lépe pochopit business klienta a jeho zákazníky. Role tvůrce webu totiž není jen o dohledávání informací na internetu a jejich přepisování, ale také o pocitech a o detailním vnímání lokality.
  • Dobrá znalost daného businessu – Je dobré, když si klient projde naše reference a zjistí, že jsme již dělali několik webů v jeho oboru. Tato skutečnost výrazně zlepšuje možnost komunikovat pouze online.
  • Jasně vydefinované cíle projektu – Pokud má klient zpracovanou online strategii, nebo dokonce analýzu klíčových slov, není problém domlouvat na dálku ani větší projekty.
  • Precizně připravené podklady – Vždy je dobré, když má klient dobře připravené podklady. Může se dle typu projektu jednat o texty, fotografie, grafiky, videa, 3D prezentace atd.

Příklad z praxe – web stavební firmy

Jako jeden příklad za všechny uvedu firemní webové stránky a e-shop firmy, která má kamennou prodejnu a sklady coby kamenem dohodil od Brna, Vyškova a Slavkova u Brna. Vytvořili jsme pro ně internetové, tedy online stavebniny, které také nabízejí potřeby pro dům a zahradu a pracovní oděvy. Já i moji kolegové Brno a jeho okolí dobře známe, známe i stavební business, ale hlavním důvodem bylo to, že klient žije a podniká blízko Brna, což je i moje bydliště. Díky tomu nemusíme dělat jen online schůzky, i když těm se také nevyhýbáme, a můžeme se setkávat osobně. To byl při hledání tvůrce webu jeden ze základních klientových požadavků.

Kdy může být tvůrce zdaleka

  • Web s vysokým rozpočtem – Co si budeme povídat, ale je to tak, že když děláme na projektu s velikým rozpočtem, tak nemáme problém přijet na schůzku kamkoli a stejně tak klient většinou „nekouká na korunu“.
  • Dobré vzájemné porozumění s klientem – Když se s klientem dobře známe z dřívější spolupráce a víme, že spolu dokážeme bez potíží řešit i složitější problémy telefonicky či online, pak nemusí být osobní kontakt nutný, nebo ho můžeme omezit na minimum.
  • Dobrá znalost klientova businessu – Podobně jako je to se znalostí klienta jako takového, je to i se znalostí jeho businessu. Když ho dobře známe, můžeme klidně osobní setkání vynechat a vše domluvit online.

Příklad z praxe – Spolupráce s realitními makléři

Mnoho let pracujeme pro realitní kancelář RE/MAX Alfa a pro její realitní makléře, ale také pro jiné realitní kanceláře. Od počátku jsme jsem věděl, že si s majitelem kanceláře dobře rozumíme. Měli jsme podobné názory na to, jak postavit hlavní web kanceláře, jak ho spravovat i jak dělat další podpůrné weby. Postupně jsme se naučili chápat potřeby zákazníků kanceláře a poznali, jak realitní trh a prodej nemovitostí funguje. Proto nyní nepotřebujeme nutně absolvovat osobní schůzky s jednotlivými realitními makléři, pro které děláme jejich vlastní weby. Ušetříme si díky tomu vzájemně čas i peníze.

Kdo jsme a kde nás najdete?

Jsme freelanceři, takže nemáme provozovnu ani kanceláře. Nicméně kořeny máme a ty jsou v Brně a v jeho širším okolí. Tedy na jižní Moravě. Nepředstíráme, že jsme všudybylové a všudezdejší. Pokud nám chcete být na blízku, rozhodně si za vámi dokážeme dojet do Brna, kamkoli na jižní Moravě, ale mnoho klientů máme také v Praze či jiných koutech naší republiky. Vše je o domluvě a výše popsaných možnostech. Tvoříme internetové prezentace již od roku 2006 a používáme redakční systém WordPress. Rádi vytvoříme www stránky i pro vás.