Chcete si nechat vytvořit webové stránky nebo rovnou e-shop a přemýšlíte, jestli se budete potřebovat potkávat s tvůrcem webu osobně a nebo stačí online schůzky? I my tvůrci o tom často přemýšlíme. Chceme totiž dosáhnout co nejlepšího vzájemného porozumění i úspory času. Rozhodl jsem se proto na toto téma napsat článek, který vám klientům vysvětlí, kdy je výhodné abychom se setkávali a kdy to potřeba není.
Aby nedošlo k nedorozumění, tak předem vysvětlím význam slov, které v článku používám:
Dělám webové stránky mnoho let, pohybuju se v okolí Brna a tak jsem článek naladil právě na tuto lokalitu. Nicméně principy jsou podle mě obecně uplatnitelné. Než si dovolím nad tímto tématem zamyslet, tak chci zdůraznit, že rozhodování, kdy jezdit osobně na schůzky a kdy ne (ať už jezdím já, nebo klient), je vždycky individuální a záleží na mnoha okolnostech a fnální rozhodnutí bývá spíše intuitivní. Nicméně určitá kritéria při nastavování formy spolupráce vždy v hlavě já i klient mít musíme.
Ok, takže poslali jste nám poptávku, proběhl úvodní kontakt, který je většinou telefonický, mailový, přes kontaktní formulář nebo nějaký z jiných kanálů. Zakázka se nám zdá zajímavá a máme na ni kapacity. Takže co dál? Potřebujeme zjistit, co přesně klient potřebuje a jestli jsme schopni zakázku zrealizovat po technické stránce. Potřebuji se (já coby obchodník) také lépe naladit na klienta jako takového, abychom spolu dokázali bezproblémově komunikovat. Takže osobní setkání, nebo online schůzka?
Jako jeden příklad za všechny uvedu firemní webové stránky a e-shop firmy, která má kamennou prodejnu a sklady coby kamenem dohodil od Brna, Vyškova a Slavkova u Brna. Vytvořili jsme pro ně internetové, tedy online stavebniny, které také nabízejí potřeby pro dům a zahradu a pracovní oděvy. Já i moji kolegové Brno a jeho okolí dobře známe, známe i stavební business, ale hlavním důvodem bylo to, že klient žije a podniká blízko Brna, což je i moje bydliště. Díky tomu nemusíme dělat jen online schůzky, i když těm se také nevyhýbáme, a můžeme se setkávat osobně. To byl při hledání tvůrce webu jeden ze základních klientových požadavků.
Mnoho let pracujeme pro realitní kancelář RE/MAX Alfa a pro její realitní makléře, ale také pro jiné realitní kanceláře. Od počátku jsme jsem věděl, že si s majitelem kanceláře dobře rozumíme. Měli jsme podobné názory na to, jak postavit hlavní web kanceláře, jak ho spravovat i jak dělat další podpůrné weby. Postupně jsme se naučili chápat potřeby zákazníků kanceláře a poznali, jak realitní trh a prodej nemovitostí funguje. Proto nyní nepotřebujeme nutně absolvovat osobní schůzky s jednotlivými realitními makléři, pro které děláme jejich vlastní weby. Ušetříme si díky tomu vzájemně čas i peníze.
Jsme freelanceři, takže nemáme provozovnu ani kanceláře. Nicméně kořeny máme a ty jsou v Brně a v jeho širším okolí. Tedy na jižní Moravě. Nepředstíráme, že jsme všudybylové a všudezdejší. Pokud nám chcete být na blízku, rozhodně si za vámi dokážeme dojet do Brna, kamkoli na jižní Moravě, ale mnoho klientů máme také v Praze či jiných koutech naší republiky. Vše je o domluvě a výše popsaných možnostech. Tvoříme internetové prezentace již od roku 2006 a používáme redakční systém WordPress. Rádi vytvoříme WordPressové stránky i pro vás.
Autor článku
Přemek Kubák – Proweby.cz
SEO konzultant a tvůrce webů.
Tel. 777 217 552, E-mail: proweby@proweby.cz