Rozdíly mezi optimalizací české webové stránky a zahraniční se samozřejmě najdou. Kromě velikosti trhu a konkurence se může jednat o typicky česká specifika. Třeba o poměrně unikátní pozici vyhledávače Seznam, který má obdobu snad jedině v čínském Baidoo. Pokud se podíváme na SEO z pohledu copywriterů, jistě nemůžeme vynechat také záludnosti českého jazyka, jeho gramatiky a stylistiky.
Provádět SEO pro české stránky znamená přizpůsobovat se požadavkům hned dvou vyhledávačů. Podíl na vyhledávání u obou konkurentů českého internetu se liší obor od oboru. Třeba u oboru IT Google drtivě vítězí. U jiných oborů však hraje tento světový gigant druhé housle. SEO analytik tak musí pečlivě vážit metody, které zajistí co nejlepší pozice v obou vyhledávačích. Zatím však stále platí, že Seznam v dokonalosti svého vyhledávacího algoritmu drobně zaostává. Seznam ještě stále zohledňuje něco, co už Google dávno ignoruje. Ovšem například současný příklon k přirozenosti odkazového profilu je u obou vyhledávačů patrný.
Sepsat kvalitní článek, který zaujme zákazníky i vyhledávače a zároveň při tom nenasekat gramatické a stylistické chyby. To je pro mnohé takřka nesplnitelný úkol. Copywriter si tedy předně musí být 100% jist ve svém psaném projevu, neboť jedině tak se může zaměřit na další aspekty dobrého textu. Bude-li se totiž trápit s čárkami a vyjmenovanými slovy, nezbude mu dost času ani na zákazníka ani na duo Google-Seznam.
Autor článku
Přemek Kubák – Proweby.cz
SEO konzultant a tvůrce webů.
Tel. 777 217 552, E-mail: proweby@proweby.cz