Pište obsahově bohaté texty!

Jestli něco miluju na dnešní technologicky vyspělé době, tak je to možnost dostat se rychle ke správným informacím. A to i přesto, že je často ani nedokážeme přesně pojmenovat. Slyšel jsem nedávno v nějaké naprosto neznámé skladbě dlouhý, táhlý akord zahraný na klávesy a říkal jsem si „sakra co mi to jen připomíná? Je to takové povědomé. A jo, už vím, zní to jako začátek té písničky od Miroslava Žbirky. No jo, tu bych si pustil, ale jak se ta písnička jmenuje? Zpívá se tam něco jako – Lakajů sa … Ale jak je to dál?“ Vzpomněl jsem si zkrátka jen na úvod textu. Zadal jsem tedy do Googlu „Lakajů sa Žbirka“ a opravdu jsem písničku našel. Jmenuje se Balada o poľných vtákoch. Jak je možné, že vyhledavač najde dobrý výsledek i na takto neúplný dotaz, když v textu zcela určitě toto slovní spojení není?

Dejte Googlu nažrat

On vás odmění dobrou dohledatelností, návštěvností i novými zákazníky.

Google je fakt vymakaná věcička. Ale nikdy by to nefungoval správně, kdyby neexistovaly kvalitní weby, které může s klidným srdcem ukázat na prvních pozicích. Nefungoval by to správně, kdyby tvůrci obsahu neudělali dobře texty, kdyby nevyladili nadpisy, nepřemýšleli nad titulky, metapopisy a informační architekturou (tedy jaké mají být na webu podstránky a co má být v menu).

Příklad z praxe

Často děláme webové stránky pro makléře z RE/MAX a pomáháme jim spravovat obsah. Realitní makléři mají velmi rádi, když investice přinášejí okamžitý efekt, což je přirozené. Jenže vyhledávače milují postupné budování dlouhodobě platného, přesně zacíleného, pestrého obsahu. No jo, ale jak obsah přesně zacílit a přitom nepřijít o uživatele? Jak přilákat i uživatele, který ani neví co přesně hledá? Takže malá ukázka jak na to.

Ukázka textu z jednoho webu, který jsme dělali:

… Jedna z mých služeb, které nabízím zdarma, jsou odhady nemovitostí, tedy přesněji řečeno odhady tržní ceny nemovitosti. Lidé tuto službu občas nepřesně nazývají také ocenění nemovitosti. Moje odhady neslouží jako podklady pro banky při poskytování hypoték, ale pomohou vám, tedy majitelům nemovitosti zjistit, za jakou cenu můžete zrealizovat prodej …

Právě jsem vám ukázal jednu z mnoha možností, jak může vypadat text, pokud chceme aby nám na web přišli i uživatelé, kteří si zaměnili pojmy „odhady nemovitostí, ocenění nemovitostí, odhady pro banku“ a abychom jim mohli nabídnout vypracování odhadu nemovitosti pro zjištění její tržní ceny. Text pak můžeme dále libovolně rozvést a třeba v něm uvést názvy měst a lokalit, pro které vypracováváme odhady.

Možná z počátku nebudete vědět, jak zjistit, co na internetu uživatelé hledají, tedy na co se v textech zaměřit a co naopak můžete vynechat. Tedy jestli například hledají více klíčová slova jako je odhad nemovitosti, tržní cena nemovitosti, nebo třeba stanovení ceny nemovitosti. Od toho je zde analýza klíčových slov, ale o tom třeba zase jindy. Stejné principy lze použít u většiny oborů.

Jak se v kolektivu pozná, že je někdo oblíben? Třeba tak, že je na něj hodně lidí nějak navázáno, má s ním nějaký vztah či propojení. A přesně tak je to i s weby.

Budování odkazů lze přirovnat k vytváření vztahů v reálném životě

Pokud je na nějaký web odkazováno, je pravděpodobné, že je nějakým způsobem populární či zajímavý. Tento signál bere v potaz i Google. Technika cíleného odkazování mezi weby pak může efektivně pomoci přirozeným odkazům. Nejedná se o nic zakázaného, ale je třeba postupovat s citem. Základním vodítkem pro určení, které weby stojí za to mezi sebou propojovat je tématická příbuznost. Pokud máme například web o prodeji bytů, pak je možné ho propojit pomocí odkazů například s webem o hypotékách, nebo například o stěhování. Ani to však ale není možné dělat ledabyle a je potřeba mít hluboké znalosti, nebo profesionálně zpracovanou linkbuildingovou strategii či analýzu klíčových slov, podle které lze také postupovat.

Nelovte velké ryby – málo hledaná klíčová slova jsou často lepší kořistí

Je dobré nejít jen po hodně hledaných klíčových slovech a zaměřit se i na ta, méně hledaná. Často bývají přesnější, pracuje s nimi méně konkurentů a získáte s nimi podstatně více správných uživatelů. Tedy těch, kteří se mohou stát vašimi klienty.