PPC je zkratka anglického „Pay Per Click“, v překladu tedy, plať za klik. Jedná se o velmi efektivní formu reklamy, protože platíte jen to, co bylo opravdu využito.
Nejznámějším systémem pro PPC reklamu je AdWords od Googlu s jejím protipólem, tedy AdSense. V České republice byl prvním systémem Etarget a v současné době je největším českým hráčem na tomto trhu Sklik provozovaný společností Seznam.cz.
Systém funguje tak, že zadavatel reklamy dobíjí kredit, ze kterého se potom odečítá po každém kliknutí na reklamní jednotku určitá částka. Zadavatel reklamy si tak může samostatně nastavovat, kolik peněz se má použít za určitý časový úsek, komu se má reklama zobrazovat a spoustu dalších parametrů. Ty zvyšují konverzní poměr, tedy množství uživatelů příchozích na web, ze kterých se stanou kupující nebo kteří provedou požadovanou operaci (například vyplnění formuláře s poptávkou).
Autor článku
Přemek Kubák – Proweby.cz
SEO konzultant a tvůrce webů.
Tel. 777 217 552, E-mail: proweby@proweby.cz