Generování textů pomocí AI.

Jak na tvorbu článků a webových textů pomocí umělé inteligence

Cílem tohoto článku není nabídnout postup, jak za minutu vytvořit geniální článek, ani popis přesných funkcí umělé inteligence. AI (umělá inteligence) se v současné době dynamicky vyvíjí a proto se zaměříme na obecné, tedy dlouhodobě platné principy tvorby webového obsahu. Jako jediný nástroj použijeme umělou inteligenci a to přesto, že zcela jistě existují sofistikovanější analytické nástroje, které poskytují přesnější data. V tomto případě jsem použil umělou inteligenci ChatGPT 4o, tedy placenou verzi ChatGPT.

Důvěřuj, ale prověřuj = Kopíruj, ale upravuj!

Umělá inteligence je skvělý nástroj, ale nepovažuji za dobré používat vše co vytvoří beze změny. Beru ji při tvorbě internetového obsahu pouze jako pomocníka a málokdy použiji nějaký text beze změny. Minimální změnou bývá přeformátování textu, tedy seskupení do odstavců s nadpisy, ztučnění částí textu či vložení odkazů. Častěji ale pracuji s AI tak, že ji používám jako tvůrce prvotního nástřelu článku který pak přepisuji do osobnější, lidštější, nebo naopak techničtější a přesnější podoby. Je pro mě tedy ponejvíce inspirací. Snažím se často také využít její analytické schopnosti, dohledávám si s její pomocí data a nechávám jí nad nimi sestavit grafy, nebo z nich vyvodit jiné závěry.

Jak zjistit vhodná klíčová slova

Pokud znáte téma článku a víte zhruba o čem by měl být, měli byste si nejprve ujasnit, na jaká klíčová slova se chcete zaměřit a být na ně dobře vidět ve vyhledávačích i v dotazech kladených uživateli umělé inteligenci. Podle nich byste pak měli tvořit strukturu článku a pracovat s nimi také v nadpisech, titulku, metapopisu, v odkazech či v alternativních popisech obrázků.

Pokud budete například psát článek na téma odhad ceny nemovitosti, můžete se zeptat AI na klíčová slova například takto:

„Napiš mi vhodná česká klíčová slova pro článek, který bude o tématu „odhad tržní ceny nemovitosti“. Seřaď tato klíčová slova sestupně od nejhledanějšího po nejméně hledané. Vyhodnocuj hledanost klíčového slova podle statistik Google. U každého klíčového slova napiš měsíční hledanost. Napiš mi také odkaz na zdrojová data.

Výsledná tabulka

  • Odhad ceny nemovitosti – 2400 hledání/měsíc
  • Tržní cena nemovitosti – 1900 hledání/měsíc
  • Hodnota nemovitosti – 1500 hledání/měsíc
  • Cenová mapa nemovitostí – 1200 hledání/měsíc
  • Odhad nemovitosti online – 900 hledání/měsíc
  • Jak odhadnout cenu nemovitosti – 700 hledání/měsíc
  • Odhad tržní ceny bytu – 600 hledání/měsíc
  • Tržní hodnota nemovitosti – 500 hledání/měsíc
  • Cena za metr čtvereční nemovitosti – 400 hledání/měsíc
  • Odhad tržní ceny domu – 300 hledání/měsíc

Jak klíčová slova chápat a jak s nimi pracovat

Základní rady:

  • Berte hledanost slov pouze jako vodítko.
  • Nečekejte, že když má nějaké slovo hledanost 2400 měsíčně, že dobrá viditelnost na toto slovo vystřelí návštěvnost vašeho webu do nebes.
  • Nebojte se klíčová slova skloňovat.
  • Nesnažte se používat klíčová slova co nejvíce.
  • Použijte jen ta, která vám dobře zapadnou do výsledného textu.
  • Pište text pro lidi, nikoli pro vyhledávače a umělou inteligenci.

Příklady použití v nadpisech

Každý článek má hlavní nadpis, tedy nadpis H1. Ten by mohl znít například „Odhad ceny nemovitosti zdarma do 24 hodin„. Doporučuji rozdělit text do více odstavců uvozených nadpisy nižší úrovně, tedy nadpisy H2. Ty mohou být například:

  • K čemu slouží Tržní cena nemovitosti
  • Používáme cenové mapy nemovitostí
  • Odhady zpracováváme online
  • Srovnání cen za metr čtvereční v různých městech

Následně pak postupuji tak, že zadám každý nadpis samostatně umělé inteligenci. Požadavek, neboli prompt, který jí zadám může znít například:

Napiš mi článek o dvou odstavcích, který bude o tom, k čemu je dobré stanovení tržní ceny nemovitosti a k čemu ho použít nelze.

Výsledný text upravím, ověřím uvedená data a postup opakuji pro každý další nadpis.

Kontrola pravopisu

Generování obrázků

Existuje a v budoucnu bude existovat celá řada skvělých nástrojů pro generování obrázků. Jejich výsledná kvalita se jistě bude neustále zlepšovat. Pro mě je aktuálně dostačující použití ChatGPT 4o. Vždy si nejprve rozmyslím, jak velký obrázek potřebuji a případně se zeptám:

V jakém maximálním rozlišení umíš vygenerovat obrázek?

Obrázek na téma Odhad ceny nemovitosti vygenerovaný AI.

V době psaní tohoto článku bylo maximální rozlišení 1792×1024 pixelů pro širokoúhlé obrázky nebo 1024×1792 pixelů pro obrázky ve formátu na výšku. Tento parametr se ovšem zcela jistě bude vyvíjet. Pokud potřebujete vygenerovat obrázek o menší velikosti, nezapomeňte tento požadavek umělé inteligenci sdělit. Pokud máte jakékoli další požadavky, napište je do požadavku také. Můj pokusný požadavek zněl:

Vygeneruj mi obrázek na téma odhad ceny nemovitosti, na kterém bude dům. Na obrázku by měla být také realitní makléřka a děti.

Výsledek, jehož náhled vidíte výše, se mi líbí. Pokud chcete aby vypadal výsledek co nejvíc jako fotka, je dobré to uvést v zadání.

Obecné principy a rady

  • AI odpovídá na stejný dotaz různě.
  • Nespoléhejte se na pravdivost výsledku a prověřte si ji.
  • Vneste do textů své pohledy, zkušenosti, prožitky.
  • Nekopírujte, upravujte, polidšťujte.

Autor článku

Přemek Kubák, Tvorba webů Proweby.

Přemek Kubák – Proweby.cz
SEO konzultant a tvůrce webů.
Tel. 777 217 552, E-mail: proweby@proweby.cz

TOP články