Umělecký kovář

Tvorba webů pro řemeslníky je srdeční záležitost

Více než 80% našich zákazníků tvoří řemeslníci, živnostníci a malé firmy. Řemeslníky považujeme za perspektivní klienty i přes to, že většinou nevydělávají miliony ani statisíce korun měsíčně a investice do webových stránek je proto pro ně finančně náročnější. Je tomu tak proto, že máme rádi osobní přístup a těší nás, když vidíme i díky naší práci růst podnikání konkrétních lidí.

Osobní přístup

Řemeslníci jsou lidé, kteří do své práce vkládají duši. Zní to možná nadneseně a poeticky, ale tak to zkrátka cítíme. Když děláme web pro čalouníka, truhláře, kovářství, bednáře, tak si to velmi užíváme. Rádi se s těmito lidmi setkáváme, posloucháme jejich životní i profesní příběhy, zkoumáme jejich práci i zákazníky. Jsme si vědomi toho, že by jejich webová prezentace měla být více než jen nabídkou služeb a produktů. Měla by ukazovat jejich hodnoty, principy, tvořivost a jedinečnost. Tvorba webu pro řemeslníka proto vždy vyžaduje osobní přístup. Nejprve potřebujeme zjistit, jestli si s klientem rozumíme. Jedině tak můžeme navázat oboustranně užitečnou spolupráci.

Pokud již víme, že jsme s klientem „na jedné vlně“, pak je na našim dalším úkolem zjistit, proč potřebuje vytvořit web. Někdo chce prodávat více produktů a služeb, někdo se potřebuje pěkně prezentovat, nebo si chce zjednodušit práci poskytnutím informací svým zákazníkům. To bývají tři nejčastější důvody. Víme, že kromě toho je cílem webu vytvoření silného emocionálního spojení mezi řemeslníkem a jeho zákazníkem. Webové stránky tedy nejsou jen vizitkou, která ukáže jeho práci, ale také vypráví příběh o tom, kdo je a proč dělá to, co dělá.

Ukázky naší práce

Důraz na detaily

Řemeslníci vědí, že detaily jsou důležité. Stejně tak by to mělo být i při tvorbě jejich webových stránek. Každý prvek by měl být pečlivě promyšlený a sladěný s celkovým vizuálním stylem a poselstvím, které chce řemeslník předat. Fotografie jejich práce, barvy, fonty, rozložení – to vše hraje klíčovou roli v tom, jak bude web působit na návštěvníky.

Dbáme na to, aby web byl nejen esteticky příjemný, ale také funkční a uživatelsky přívětivý. Jasná navigace, rychlé načítání stránek a optimalizace pro mobilní zařízení jsou základními prvky, které zajistí, že návštěvníci zůstanou na stránkách déle a snadno najdou potřebné informace.

Autenticita a důvěryhodnost

Autenticita je klíčovým prvkem úspěšné webové prezentace. Je mnoho řemesel, u kterých zákazníci hledají nejen nejlepší cenu, férovost, ale také lidskou opravdovost. Web by proto měl obsahovat reálné fotografie a videa ukazující řemeslníkovu práci. Dalším důkazem profesionality a kvality jsou reference, tedy ukázky dokončených výrobků, realizací a případové studie, které ukazují konkrétní projekty od začátku až do konce. Důvěryhodnost lze také zvýšit prostřednictvím blogu, kde může řemeslník sdílet své zkušenosti, rady a tipy. Když se pak k poutavým fotografiím a videím přidají recenze spokojených zákazníků tak víme, že jsme udělali pro navození důvěry maximum.

Jak postupujeme

  • První kontakt zpravidla proběhne telefonicky nebo mailem a pak následuje osobní případně online schůzka. Jestliže již při zjistíme, že chceme navázat spolupráci, pustíme se do díla.
  • Vystavíme fakturu na zálohu na vytvoření webu a jeho technickou správu a po jejich zaplacení začneme pracovat.
  • Přesný postup tvorby webových stránek najdete na samostatné stránce, která se tímto tématem zabývá.
  • Jakmile je dořešena i finanční stránka věci, tak web spouštíme. Tím pro nás ovšem zdaleka spolupráce nekončí. Jsme rádi, pokud můžeme pro naše klienty dělat také průběžné SEO a správu obsahu. Proto jsme na počátku kladli důraz na osobní sympatie. Z mnohých našich klientů se totiž díky dlouhodobé spolupráci stávají především naši přátelé.

Spolupráce a komunikace

Tvorba a správa webu pro řemeslníka je často dlouhodobý proces, který vyžaduje úzkou vzájemnou spolupráci. Komunikace je v tomto procesu klíčová – je třeba si vzájemně naslouchat a hledat nejlepší dostupná řešení. Vždy existuje celá řada možnosti, jak realizovat zadání z nichž volíme od počátku ty, která jsou pro řemeslníky dostupné. Omezené prostředky nemohou znamenat nekvalitní web. Spíše lze omezit jeho rozsah a postupně ho pak zvyšovat i podle rozvoje podnikání.

Řemeslo je vášeň

A to nejen pro řemeslníka, ale často nakonec i pro nás. Dělali jsme v minulosti weby pro nejrůznější klienty a nikdy to nebylo tak, že nás zakázka nadchla úměrně k její ceně. Vždy jsme se rádi nechali vtáhnout do i do říše malého řemeslníka a mnohdy došlo dokonce na zkoušení jeho práce vlastníma rukama. Takové spolupráce je pro nás tedy vítaným zpestřením a jsme za ni moc rádi.

Autor článku

Přemek Kubák, Tvorba webů Proweby.

Přemek Kubák – Proweby.cz
SEO konzultant a tvůrce webů.
Tel. 777 217 552, E-mail: proweby@proweby.cz

TOP články