Optimalizace pro vyhledávače se dá rozdělit na tzv. on-page optimalizaci a off-page optimalizaci. Šikovné je začít první zmiňovanou. Ta se ve zkratce věnuje tomu, co se odehrává přímo na stránce (on page), která má být optimalizována. Oč konkrétně jde a jaké jsou nejdůležitější faktory on-page SEO, osvětlí následující řádky.
Prvním sledovaným on-page faktorem je samotný obsah webu. Tedy veškeré texty, které se na webových stránkách nacházejí. Tento obsah je vhodné hodnotit jak z hlediska SEO, tak z hlediska jeho schopnosti prodávat. Při posuzování prvního hlediska se zaměřujeme hlavně na vhodnost a hustotu klíčových slov. Druhé hledisko je obtížněji měřitelné, ale mnohdy mnohem důležitější. Krkolomně a nezáživně napsaný text prostě neprodá ani ten nejskvělejší produkt.
Dalším důležitým faktorem on-page optimalizace je správné odkazování uvnitř stránky. Proč také shánět spousty externích odkazů, které by vyhledávači řekly, co se na dané stránce nachází, když s tím nejprve můžete začít v rámci webu. Zmiňujete se o konkrétních detailech jinde na webu? Pak na toto místo vhodně odkazujte! Nejenže to bude šikovné pro vaše uživatele, ale s úspěchem se to potká i u vyhledávačů. Další důležité SEO faktory můžete nalézt v přehledném seznamu v Collabim SEO akademii.
Vše důležité nebo zajímavé ohraničujte HTML tagy. Používejte tedy nadpisy (H1,H2, H3, …), které zároveň usnadní orientaci v delších textech. Místo tagu <b> užívejte raději tag <strong>. Obdobně postupujte i u tagů <i> a <em>. Nezapomeňte vyplnit také tzv. meta tagy, tedy hlavně title a meta description.
Dále je toho ještě velká spousta. Od správného označování obrázku pomocí popisků, které vyhledávači řeknou, co na obrázku je, přes užívání klíčových slov v URL adrese až po validitu zdrojového kódu. Zkrátka a dobře záběr on-page SEO je opravdu veliký a není záhodno ho přehlížet.
Autor článku
Přemek Kubák – Proweby.cz
SEO konzultant a tvůrce webů.
Tel. 777 217 552, E-mail: proweby@proweby.cz