Jak psát články na blog

Jak píšu články do blogu s pomocí AI

Ne, nebudu vás nudit obecným popisem, jak se mají tvořit články. Těch jste možná už pár četli. Tento článek vznikl při psaní článku o tvorbě a použití e-booku pro realitní makléře a je popisem, jak daný článek vznikal a tak trochu tedy i kuchařkou, jak dnes snadno a rychle psát články.

Jak postupuji

  • Napadne mě téma, které je v tomto případě „Jak vytvořit úspěšný makléřský e-book“.
  • Vysypu z hlavy všechno, co mě k tomu napadá, udělám si kostru přímo v administraci mého firemního webu Proweby.cz a pak chci, aby mi k tomu něco nastřelila AI, tedy umělá inteligence.
  • Zatímco já ručně píšu to, co v článku potřebuju mít, tak AI dělá takzvaný hluboký průzkum (funkce v placené verzi ChatGPT). Umělá inteligence mi tedy pomáhá udělat analýzu tématu, abych na něco nezapomněl a je pro mě dobrou inspirací.
  • Jakmile to dopíše, následuje fáze syntézy, kdy vezmu to, co jsem napsal já, i to, co napsala ona, důkladně vše pročtu a udělám v textu nadpisy a odstavce.
  • Pak nechám AI rozepsat některá podtémata, a zařadím je do textu.
  • Poté celý článek opět pročítám, opravuji pravopisné a stylistické chyby a sem tam i prohodím pořadí odstavců. S tím mi opět pomáhá ChatGPT.
  • Ve finále provedu ještě jedno čtení a v rámci něj doplňuji do textu odkazy na zdroje a linkbuilding, tedy odkazování na jiné weby na zajímavá klíčová slova.
  • V této fázi ještě provádím ztučnění částí textu.
  • Na závěr k článku doplním metatágy, tedy titulek, který se má zobrazovat ve vyhledávači a metapopis = text zobrazovaný pod ním.
  • Zařadím článek do patřičné rubriky, přiřadím mu štítky a může jít do světa. Totiž ne.

Ještě musíme dát článku náhledový obrázek

Ten se bude zobrazovat například i při sdílení na sociálních sítích. Zde je ale řešení jednoduché, protože s tím nám opět hravě pomůže AI. Pro generování obrázků používám ChatGPT a Ideogram v placených verzích. Nezapomeňte zkontrolovat, jestli nemají lidé na vygenerovaných obrázcích 6 prstů :-).

Ukázka promptu pro AI

„Napiš mi článek o tom, proč je užitečné, aby měli makléři na webech e-book, v čem jim může být užitečný a na co si dát při jeho tvorbě pozor. Uveď v něm příklady úspěšných a dobře fungujících e-booků a v čem spočívá jejich úspěšnost. Popiš také jak pak využívat kontakty získané požadavkem na zaslání e-booku. Zmiň se pak o direct mailingovém systému Business Booster Petra Podlešáka, který je majitel RE/MAX Alfa, což je nejúspěšnější kancelář v síti RE/MAX. Napiš, jak úspěšní makléři využívají získané kontakty.“

Kdy psát ručně a kdy použít AI

Tento článek vznikl cca za 30 minut, protože byl vytvořen ručně a s pomocí AI jsem dělal jen korekturu gramatiky a náhledový obrázek. Psaní článků s pomocí AI je podstatně rychlejší, ale ani ruční psaní není a nebude v budoucnu mrtvé. Ruční psaní je lepší všude tam, kde potřebujete vnést do článku osobního ducha, nebo popisovat vaše dojmy. Psaní pomocí AI je výhodné tam, kde je možné téma zobecnit a tedy strojově analyzovat. Příklad? Když píšu o kamarádovi, který je umělecký kovář a chci psát osobní pohled, nemohu to svěřit umělé inteligenci. Když ale tvořím článek o kompostování a kompostérech, mohu s klidem nasadit do akce AI.