Alternativní stránka se správnou značkou kanonické stránky (anglicky canonical tag) se vztahuje k situaci, kdy existují dvě nebo více verzí podobného nebo identického obsahu na různých URL adresách na vašem webu nebo mezi různými weby. Aby se předešlo problémům s duplicitním obsahem, který může negativně ovlivnit vaše SEO (optimalizace pro vyhledávače), používá se značka rel=“canonical“.
Tato značka slouží k informování vyhledávačů, jako je Google, o tom, která konkrétní URL by měla být považována za „kanonickou“ nebo „preferovanou“ verzi stránky, na kterou by měly být přiřazeny veškeré hodnoty a relevace z pohledu vyhledávačů. Jinými slovy, i když existuje několik verzí této stránky, vyhledávači by měli zobrazovat a indexovat pouze kanonickou verzi.
Představte si, že máte e-shop, který prodává bílé tričko dostupné na několika URL kvůli různým parametrům sledování nebo verzím pro různé země:
http://www.example.com/product/white-t-shirt
http://www.example.com/product/white-t-shirt?ref=advertisement
http://uk.example.com/product/white-t-shirt
V tomto případě byste měli na každé z těchto stránek umístit značku <link rel="canonical" href="http://www.example.com/product/white-t-shirt" />
do hlavičky HTML. Tím dáte vyhledávačům jasně najevo, že preferovaná (kanonická) verze stránky s tímto produktem je první URL.
Správné použití kanonických značek je klíčovou součástí efektivní SEO strategie a pomáhá zajistit, že vámi vytvořené webové stránky jsou vyhledávači správně indexovány a hodnoceny.