Slovník tvorby webů a online marketingových pojmů

Baidu

Co je Baidu?

Baidu je čínská technologická společnost specializující se především na internetové služby a produkty. Je nejznámější jako provozovatel stejnojmenného vyhledávače, který je největším vyhledávačem v Číně a jedním z největších na světě. Baidu bylo založeno Robinem Li a Ericem Xu v roce 2000 a rychle se stalo hlavním hráčem na čínském internetovém trhu, kde nabízí širokou škálu služeb, včetně vyhledávání, map, cloudových služeb, umělé inteligence, autonomních vozidel a mnoho dalších.

Monopol Baidu

Jelikož Google a některé další populární západní vyhledávače jsou v Číně blokovány nebo mají omezený přístup, Baidu zaujímá klíčovou pozici na tamním trhu. Společnost využívá sofistikované algoritmy a technologie umělé inteligence k poskytování relevantních a přizpůsobených výsledků vyhledávání svým uživatelům.

Rozvoj a budoucnost Baidu

Kromě svého vyhledávače Baidu investuje do výzkumu a vývoje v oblasti umělé inteligence, strojového učení a autonomního řízení. V rámci svých AI iniciativ společnost vyvíjí řešení a platformy pro zpracování přirozeného jazyka, rozpoznávání obrazu, autonomní vozidla a další inteligentní aplikace. Tyto technologie nacházejí uplatnění nejen ve vlastních produktech a službách společnosti, ale jsou také nabízeny jiným firmám a vývojářům prostřednictvím cloudových API a platform jako Baidu Cloud.

Baidu je také aktivní v oblasti internetu věcí (IoT) a inteligentních domácností, kde se snaží propojit různá zařízení a služby do koherentního a inteligentního ekosystému. S rozšířením svých služeb a technologií na mezinárodní trhy společnost usiluje o to, stát se globálním lídrem v oblasti internetových technologií a umělé inteligence.