Konverzní poměr

Konverzní poměr

Jasně a stručně řečeno se jedná o procento návštěvníků Vaší webové stránky, kteří uskuteční nákup, objednávku nebo cokoliv jiného pro Vás důležitého. Konverzní poměr je tak snad nejdůležitější měřenou veličinou každé webové stránky.

Proč je konverzní poměr důležitý

Stejně jako je pro podnikání důležitý hlavně zisk, tak je stejně pro webovou prezentaci či e-shop důležitý konverzní poměr. Podle něj totiž můžete měřit úspěšnost marketingové kampaně, relevantnost klíčových slov i odhalovat zásadní uživatelské překážky vaší stránky či internetového obchodu. Rovněž dokáže odhalit, z jakých zdrojů k vám proudí platící zákazníci a na které zdroje návštěvnosti se tak zaměřit. Zkrátka jestli něco dokáže zvýšit prodeje vašeho e-shopu, produktu či služby, tak je to podrobná analýza konverzního poměru, následována konkrétními opatřeními pro jeho maximalizování.

Tipy, jak zvýšit konverzní poměr

Zvolte vhodná klíčová slova

Šikovným způsobem, jak zvýšit konverzní poměr, je vybrat ta správná klíčová slova, na která budete web či eshop optimalizovat. Optimalizujte předně na klíčová slova, která vám generují nejlepší konverzní poměr. Vyčerpáte-li jejich potenciál, přejděte na další. Takto pokračujte, dokud bude optimalizace s ohledem na možné zisky zajímavá.

Usnadněte zákazníkům cestu k nákupu

Mnohdy jsou webové stránky prostě nevhodně řešené. Těžce získaný návštěvník webu, který dlouho nemůže najít tlačítko pro objednávku, často odchází bez toho, aby nakoupil. Stejně je tomu i u návštěvníka, který by se už už změnil v zákazníka, jen ho odradila dlouhá cesta objednávkou. Podobných příkladů bychom jistě našli spoustu.

UX – vytvořte pro zákazníky příjemné prostředí

Nemusí to být tak těžké. Nepotřebujete nejpropracovanější web plný různých udělátek za spoustu peněz. Stačí jen nemít webové stránky nebo eshop, připomínající internetové 90tky. Příjemný, svěží design s pěknými texty. To jsou první kroky k úspěchu. V případě internetových obchodů je na zvážení, zda využít software zdarma a tuctovou webovou šablonu či zda raději nesáhnout po eshopu přesně na míru.

Jedním z pilířů dobrého konverzního poměru je kvalitní SEO.

TOP články