SEO

Nejpoužívanější internetové vyhledávače?

Pokud bychom problematiku velmi zjednodušili, řekli bychom, že celý svět vyhledává skrze Google a snad jen u nás mu konkuruje Seznam. Ovšem existuje i spousta jiných vyhledávačů. Z těch nejznámějších jistě zmiňme Bing, Yahoo nebo Centrum. Podobnou pozici, jakou má Seznam u nás, je i postavení lokálního čínského vyhledávače Baidu. Ale zpět k českému internetu a jeho hlavním konkurentům na poli vyhledávačů, Googlu a Seznamu. Optimalizace pro vyhledávače se nazývá SEO.

Google

Algoritmus, který Google používá pro řazení výsledků vyhledávání, je velmi složitý.  Z toho pro SEO analytiky vyplývá jeden velmi důležitý poznatek. Přesně zjistit, jaké metody optimalizace na Google fungují, není dost dobře možné. Dalším kamenem úrazu je fakt, že se algoritmus neustále vyvíjí. Co tedy fungovalo před rokem, může dnes Google beze všeho ignorovat. V současnosti je však patrný zjevný příklon k přirozenému odkazovému profilu a vliv sociálních sítí. Naopak „tradiční“ registrace do katalogů je dnes spíš technikou, za kterou Google penalizuje. Získávání zpětných odkazů tak už není tak snadné jako dřív.

Seznam

Ač je portfolio služeb společnosti Seznam stále širší a širší, stále mu dominuje jeho vyhledávač. Ten využívá obdobných metod jako americký Google. Ovšem oproti Googlu je Seznam stále poněkud pozadu. To ovšem nevadí mnoha uživatelům internetu, kteří jej stále velmi rádi využívají. Podle aktuálních dat se navíc zdá, že Seznam i nadále odolává dotahování Googlu a na českém internetu si drží mezi vyhledávači první příčku.

TOP články